top of page

Ledelse af og rådgivning om kommunikation


Den, der lever stille, lever i længden ikke godt. Kommunikation er nødvendig for at få gennemslagskraft, medarbejdere og gode samarbejdspartnere. Men hvordan griber I det an i ledelsen, når I vil styrke den eksterne kommunikation? Hvad vil I egentlig fortælle, til hvem og hvornår? Og hvordan udvikler I organisationen, så den er klar?



Sådan nogle spørgsmål vil Publicér gerne sparre med jer om og hjælpe til med, at forandringerne ikke bliver ved snakken. Indehaver Marianne Bom har et særligt kendskab til kommunikation af forskning fra to årtier som selvstændig journalist og underviser. Senest fra et års ansættelse som videnskabsjournalist og rådgiver i ledelsessekretariatet på Copenhagen Business School (2022-2023). Og fra et halvt år som konsulent og co-leader af kommunikationen af et stort europæisk forskningsprojekt, Partnership for the Assessment of Risk from Chemicals (PARC), med 200 partnerorganisationer i 29 lande.

 

Som ansat på CBS og som co-leader af kommunikationen i PARC havde Marianne medansvar for at udvikle den måde, universitet og forskningsprojektet interagerede med omverdenen på. Hun holdt workshops om forskningskommunikation til fremme af positiv forandring i samfundet. Hun var med til at udvikle indhold til hjemmesider, at lede og udføre SoMe-aktiviteter, skrive og redigere nyheder og nyhedsbreve. På CBS medvirkede hun i det team, som rådgav ledelsen om politisk interessevaretagelse i en tid med store forandringer, og i PARC sparrede hun med ledelsen om, hvordan man får samarbejdet om kommunikation i så stort et partnerskab til at fungere.

 

Vildt spændende, vildt svært og vildt vigtigt.

bottom of page